PANDEMİNİN MOTOSİKLET SEKTÖRÜNE ETKİSİ
Günümüz dünyasında kullanım alanı artan motosikletlerin özellikle pandemideki önemi daha da fark edilir hale gelmiştir
21. yüzyılda dünyamız baş döndürücü bir hızla değişmektedir. Bu değişimlerin olumlu yönleri olduğu gibi aynı zamanda da insan neslini tehlikeye sokan yönleri de bulunmaktadır. Teknolojinin etkisiyle her ne kadar dünya küçülse de son yıllarda yaşadığımız pandemi ile gördük ki bu küçülme dramatik sonuçlara da yol açabilmiştir.
Pandeminin etkisiyle devletler, halkın yaşam şartlarında bir çok yaptırıma gitmiş,insanlarda hayatlarında bir çok değişim yapmak zorunda kalmıştır. Salgın sırasında farklı ülke ve bölgelerde değişiklik gösteren ekonomik sonuçlar ortaya çıkmıştır. Son yıllarda yaşamakta olduğumuz pandeminin motosiklet sektörüne olumlu ve olumsuz etkileri olmuştur.
Pandemide kendimizi koruma adına sosyal mesafe kavramı hayatımıza girdi. Sağlığımızı tehdit edebilecek, virüse yakalanmamıza neden olabilecek ve iyi olma halimizi koruma prensibi olarak her birimiz bu tedbire önem verdik ve göstermeye de devam ediyoruz. Sosyal mesafemizi koruyarak kalabalık ortamlardan uzak durmak, zorunlu olmayan buluşmalardan kaçınmak gibi önlemlerle her birimiz özellikle toplu taşıma kullanmamayı bireysel kullanımlı araçları tercih ettik.
Hem toplu taşımanın büyük risk teşkil etmesi hem de araba almaya bütçesi yeterli olmayanlar için daha uygun fiyatlı bir seçenek olması nedeniyle motosiklet satışları pandemi sürecinde artış göstermiştir. Aynı zamanda diğer ulaşım araçlarına göre daha az yakıt tüketiyor olması da tercih sebebi olmasına yardımcı olmuştur.
İklimin hava şartlarının güzel olduğu dönemlerde Kalabalık yerlerden Şehir karmaşasından uzak kalmak isteyenler açık alanlara, ormanlık alanlara gitmek için motosiklet tercih etmeye başlamıştır.
Ülkelerde yaşanan döviz dalgalanmaları, navlun ve yakıt fiyatlarının artışına paralel olarak artan Motosiklet maliyetleri Motosiklet satış rakamlarını engelleyememiştir. Ayrıca Otomotiv sektöründe pandemiden dolayı yaşanan çip krizi, kişileri Motosiklet kullanımına yönlendirmiştir.
Kurye ulaşım araçlarının motosiklet olması sektörün satışlarının artmasında en önemli rollerden birini oynamaktadır. Tedarik zinciri pandemi sürecinde oldukça önem kazandığından global kriz döneminde sektörün gelişimine destek vermiştir. İnternetten veya telefon ile sipariş verme alışkanlığı ve kolaylığı bu dağıtım sektörünün daha büyüyeceğini göstermektedir.Bu sayede dağıtım sektöründeki firmalar da artık daha kurumsal ve bilinçli bir şekilde personelini davranış ve hitap şekilleri için eğitimden geçirmeye başlamıştır.
50 Cc silindir hacmine sahip Motosiklet ve Scooterlar (Moped) 15 Kw geçmeyen Elektrikli Ürünler kanunen B sınıfı ehliyet ile kullanılabildiği için Pandemi döneminde yoğun ilgi görmüş, görmeye devam etmektedir. Bu sayede kullanım alışkanlığı elde eden bazı kişiler daha yüksek hacimli ürünler satın almaya ve Motosiklet ehliyeti sahibi olmaya başlamıştır.
Evlerinde, iş yerlerinde motosikleti olan ancak bakımını ya da tamirini aksatarak kullanmayan kişiler, bu motorları tamir ettirmeye ve bakımlarını yaptırmaya başlamışlar; böylelikle motosiklet yedek parça satışları da pandemi sayesinde satış grafiklerinde ciddi artış göstermiştir. Aynı şekilde motosikletlerin olmazsa olmazı Kask ve diğer hayati ekipman aksesuarları da bu taleplerden nasibini almaktadır.
Pandeminin motosiklet sektöründe yarattığı en büyük olumsuzluklardan birisi ülkelerde yaşanan döviz dalgalanmalarıdır.Ayrıca navlun ve yakıt fiyatlarının artışına paralel olarak ciddi anlamda yükselen maliyetler ile otomotiv sektöründe yaşanan benzer tedarik sıkıntılarının bir dönem motosiklet sektöründe de yaşanmış olması da olumsuzlukların başında gelmektedir.Ancak motosiklet imalatçıları tedarikçileri otomotiv sektöründe ki imalatçılara nazaran daha çabuk toparlanmış üretime geçmiştir.
Rüzgarı yüzünüzde hissettiğiniz mutlu sürüşler dileriz.